Semnătura electronică

Semnătura electronică capătă tot mai multă popularitate în rândul cetăţenilor din ţara noastră. De la începutul acestui an, numărul beneficiarilor a atins cifra de 185 de mii, cu 7,6% mai mult decât pe parcursul lui 2018. Datorită acestui serviciu, agenţii economici, cât şi persoanele fizice pot semna de la distanţă acte, rapoarte, cereri, fără să stea ore în şir la cozile instituţiilor.

Costul acestei semnături este de 350 de lei, iar solicitarea serviciului se face printr-o programare prealabilă la telefon.

Aceasta poate fi obţinută de la câteva instituţii acreditate. Printre ele se numără şi Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanţe. 

"Certificatul electronic se poate de înscris pe stick, se poate de înscris pe buletinul de identitate, ASP eliberează buletinele cu cip încorporat şi se poate de utilizat cu telefoane mobile. În cazul stick-lui e nevoie de calculator cu reţea la internet. Stick-ul respectiv se conectează la calculator, ulterior accesăm pagina serviciului dorit", a declarat Corneliu Jaloba, directorul Centrului de Tehnologii Informaționale în Finanţe.

Procedura de obținere a semnăturii electronice este foarte simplă. Tot ce trebuie să faceți este sa aveţi buletinul de identitate, atunci când mergeţi să o solicitaţi. Perfectarea durează circa 30 de minute.

"Preţul unei semnături electronice noi este de 350 de lei împreună cu stick, iar dacă merge vorba de prelungirea certificatului, 200 de lei. Odată la fiecare an se face prelungirea din motive de securitate", a zis Iurie Petcu, șef al Direcției prestări servicii în teritoriu, CTIF.

Rodica Musteaţă-Staci foloseşte semnătura electronică de şapte ani, fapt pentru care a economisit nu doar bani, ci şi timp.

"Putem utiliza această semnătură atât eu, cât şi contabila, 24 din 24, o putem utiliza indiferent de locaţia în care ne aflăm, al doilea avantaj ar fi că a redus vizita la mai multe instituţii ale statului şi consumul de hârtie", a zis Rodica Musteaţă-Staci, director al Publicaţiei Periodice „Monitorul Fiscal FISC.MD” .

Mulţumiţi de serviciu sunt şi alţi solicitanţi, în special cei care fac des naveta în străinătate.

"Foarte comod. Mereu sunt nevoită să plec peste hotare, aşa că din orice colţ a lumii pot semna orice act."

"Este un progres a societăţii. Facem totul cu ea: facturi, rapoarte, declaraţii, inclusiv cele personale."

"Înainte fugeam de la o uşa unei secţii de direcţie finaciară la alta, Botanica, Râşcani, activez ca contabil la mai multe întreprinderi, ceea ce era destul de greu, erau rânduri."

"Este vorba de operativitate, de a nu sta în rânduri.Totul se achită prin ea, principal facturile, dările de seamă." 

Datele oficiale mai arată că în 2018, circa 172 mii de persoane deţineau semnătură electronică, dintre ei aproape 98 de mii sunt persoane fizice, iar aproape 76 de mii, persoane juridice.

Sursă: publika.md