Soluții digitale pentru ținerea evidenței contabile în autoritățile publice

Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe (CTIF), al cărui fondator este Ministerul Finanțelor, oferă autorităților și instituțiilor publice bugetare instrumente electronice moderne de ținere a evidenței contabile. Aceste instrumente se regăsesc în Sistemul Informațional Integrat de Evidență Contabilă în Autoritățile Publice bazat pe platforma 1C (SIIECAP), elaborat și administrat de CTIF.

La începutul anului curent, acest sistem informatic era utilizat de mai bine de o mie de autorități și instituții publice bugetare din țară. Mai mulți contabili care utilizează SIIECAP afirmă că acest sistem le-a ușurat munca, oferindu-le posibilitatea să efectueze rapid, cu ajutorul instrumentelor electronice, procesarea documentelor primare, introducerea informației în rapoartele financiare și expedierea acestora în adresa instanțelor de resort. 

SIIECAP asigură automatizarea evidenței contabile a sectoarelor din gestiunea autorităților și instituțiilor publice bugetare. El a fost ajustat de către CTIF la planul de conturi și noua clasificație bugetară, fiind unicul program integrat ce conține toate modulele necesare pentru ținerea evidenței contabile conform cerințelor Ordinului Ministerului Finanțelor nr. 216 din 28.12.2015 și asigură interacțiunea cu sistemele informaționale ale Ministerului Finanțelor, Serviciului Fiscal de Stat și Casei Naționale de Asigurări Sociale.

Concomitent cu administrarea SIIECAP, specialiștii CTIF oferă servicii de implementare, mentenanță, suport tehnic și consultativ pentru utilizatorii acestui sistem informatic. 

De remarcat că toți utilizatorii SIIECAP beneficiază de servicii de consultanță la distanță oferite de către specialiștii secției suport sisteme informaționale de evidență contabilă din cadrul CTIF, iar utilizatorii localizați în afara mun. Chișinău - și de suport tehnic din partea celor 31 de reprezentanți ai CTIF în teritoriu. 

Datele statistice arată că în anul 2019 specialiștii CTIF au oferit beneficiarilor SIIECAP per total peste 24,5 mii de consultații, în mediu lunar câte două mii de consultații referitoare la utilizarea funcționalităților acestui sistem informatic. Totodată, la solicitarea utilizatorilor SIIECAP, specialiștii IT ai CTIF au efectuat circa 600 de ajustări ale sistemului informatic, care au condus la eficientizarea funcționalităților acestuia.

Autoritățile și instituțiile publice bugetare, interesate de implementarea și mentenanța SIIECAP, pot solicita contractarea serviciilor respective la telefoanele: 022 820 026, 022 262 967, 067195970 sau la adresele de e-mail: 1C_SIIECAP@ctif.gov.md, Valeriu.chirica@ctif.gov.md. 

Mai multe informații despre procedura de contractare a serviciilor de implementare și mentenanță a SIIECAP pot fi găsite pe pagina web oficială a CTIF, accesând linck - ul: https://ctif.gov.md/servicii-1c-siiecap-si-suport-contabil

Serviciul de presă al CTIF
27 ianuarie 2020

Etichete